Mięśnie Kegla to dla wielu kobiet wstydliwy temat. Warto jednak pamiętać, że mięśnie dna macicy, które są dobrze wyćwiczone i silne mogą ułatwić poród, a nawet go przyśpieszyć. Dodatkowo pomagają do szybszego powrotu do formy sprzed porodu. To również części ciała kobiety, która ma ogromny wpływ na jakość seksu. Dobrze wzmocnione mięśnie Kegla są w stanie dać większą satysfakcję zarówno kobiecie, jak i mężczyźnie w czasie zbliżenia. Przede wszystkim są odpowiedzialne za podtrzymywanie narządów wewnętrznych jamby brzusznej. Zmniejszają więc ryzyko pojawienia się problemów z nietrzymaniem moczu, wypadnięciem macicy i pęcherza. Właśnie dlatego każda kobieta powinna zdawać sobie sprawę z tego, gdzie znajdują się oraz, jak ćwiczyć mięśnie Kegla.

Niestety nie każda kobieta decyduje się na ćwiczenie mięśni Kegla. Jednak ta umiejętność ma ogromny wpływ na zdrowie kobiety. Wpływają one na ciąże, poród i zdrowie narządów rodnych. Warto więc pogłębić swoją wiedzę na ten temat.

Gdzie znajdują się mięśnie Kegla?

Zlokalizowanie mięśni Kegla i poznanie ich działania nie jest trudne. Jednym ze sposobów na sprawdzenie siły mięśni Kegla jest zatrzymanie strumienia moczu w trakcie opróżniania pęcherza. Przerwanie strumienia wskazuje na użycie wszystkich mięśni Kegla. Warto jednak wiedzieć, że ten czas na ćwiczenie nie jest najlepszy. Częste zatrzymywanie moczu nie przyczyni się do wzmocnienia mięśni, a może doprowadzić do zatrzymania się moczu w pęcherzu przez co dojdzie do zakażenia lub zapalenia. Układu moczowego. Najlepszym sposobem jest zaciskanie i puszczanie mięśni dna macicy. Kiedy dno macicy zaczyna się podnosić, to oznacza, że mięśnie Kegla zaciskają się, co pozwala na ich wzmocnienie.

Jak wzmocnić mięśnie Kegla – najskuteczniejsze ćwiczenia

Wiedząc już gdzie się znajdują i jak działają mięśnie Kegla można przejść do ich wzmocnienia. Ćwiczenie na wzmocnienie można wykonywać  każdej porze dnia i nocy. Ze względu na to, że są one niewidoczne można je wykonywać w czasie pracy, podczas oglądania filmu, czy gotowania obiadu. Trening polega na zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni Kegla. Czas zaciśnięcia mięśni powinien trwać około pięć sekund. Następnie można przejść do ich powolnego rozluźniania. Początkowo należy wykonywać pięć powróżeń ćwiczenia. Stopniowo można zwiększać ilość powtórzeń co pięć. Po kilku miesiącach możliwe będzie wykonanie nawet trzydziestu powtórzeń. W aptekach dostępne są ciężarki dopochwowe, dzięki którym możliwe jest zwiększenie skuteczności ćwiczeń.

Kobiety bardzo często zastanawiają się kiedy należy wykonywać ćwiczenia mięśni Kegla. Ich wykonywanie możliwe jest w każdej sytuacji. Warto jednak pamiętać, by przed rozpoczęciem ćwiczeń opróżnić pęcherz. Ćwiczenia warto wykonywać trzy raz dziennie.

Jeśli już wiesz, jak ćwiczyć mięśnie Kegla, to koniecznie zapoznaj się z zaletami jakie wynikają z tych regularnych treningów. Wyćwiczone mięśnie Kegla są w stanie pomoc w dolegliwościach, a szczególnie tych ciążowy i porodowych. Ich wzmocnienie sprawia, że zmniejsza się ryzyko pęknięcia krocza przy porodzie siłami natury. Dodatkowo ryzyko pojawienia się problemu z nietrzymaniem moczu po porodzie również jest znikome. Tego rodzaju treningi mogą przyśpieszyć powrót do stanu dna macicy sprzed porodu. Dodatkowo wpływają również na satysfakcję z seksu zarówno u kobiet, jak i mężczyzn.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *