Problemy  z zajściem w ciąże pojawiają się u coraz większej liczby par. Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele. To mogą być zaburzenia pracy układu hormonalnego, nieprawidłowa dieta, prowadzenie siedzącego trybu życia. Warto jednak wiedzieć, że płodność można poprawić, a co za tym idzie zwiększyć swoje szanse za zajście w ciążę. Chcesz przekonać się, jak powinna wyglądać płodna dieta? W takim razie koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem i dowiedź się wszystkiego, co ważne.

Owoce, które warto jeść, by poprawić płodność

W diecie na płodność nie może zabraknąć owoców, które są bogate w cenne składniki odżywcze i błonnik pokarmowy. Warto jednak pamiętać o tym, że owoce bogate są również w cukier naturalny. Nie można ich spożywać w za dużych ilościach, by nie pojawił się problem z gromadzeniem się nadmiernych kilogramów. Zbyt duża masa ciała i wysokie BMI moogą znacząco utrudniać zajście w ciążę. Lepiej więc jeść jedną lub dwie porcje owoców. Polecane dla kobiet i mężczyzn są banany, które bogate są w cynk, który reguluje poziom testosteronu.

Warzywa, które warto jeść, by poprawić płodność

Kolejne na liście zakupów powinny być warzywa. W tym przypadku nie trzeba się zbytnio przejmować kalorycznością. Warzywa w większości składają się z wody, dzięki nie są niskokaloryczne. Można je jeść w trzech lub czterech porcjach dziennie. Bogate są w witaminy, minerały oraz antyoksydanty. Dzięki temu pozwalają na zwalczanie wolnych rodników i obniżenie stresu oksydacyjnego w organizmie. Zalecane są zielone warzywa, które bogate są w witaminy z gruby B, a szczególnie w kwas foliowy. Jest to witamina, która jest niezbędna do prawidłowego rozwoju układu nerwowego. Kobiety, które regularnie spożywają kwas foliowy jeszcze przed ciążą znajdują się w grupie, w której rodzi się mniej dzieci z rozszczepem kręgosłupa, podniebienia i wadami układu nerwowego.

Orzechy, które warto jeść, by poprawić płodność

W codziennej diecie osób, które starają się o potomstwo nie może zabraknąć orzechów. Warto sięgać po orzechy włoskie, które bogate są w cenne witaminy z grupy B. Dodatkowo dostarczają do organizmu kwasy omega-3, które mają wpływ na rozwój płodu i przebieg ciąży. Dodatkiem do diety mogą być migdały oraz pistacje. Warto jednak pamiętać o tym, że orzechy są bardzo kaloryczne. Tak więc trzeba je jeść w umiarkowanych ilościach, by nie doszło do rozwoju otyłości. Najlepiej dodawać je do jednego posiłku dziennie, by pokryć zapotrzebowanie organizmu na zdrowe kwasy tłuszczowe.

Oleje, które poprawiają płodność kobiet i mężczyzn

Zamiast oleju ze słonecznika lepiej sięgać po wartościowe oleje roślinne. W diecie nie może zabraknąć olejów, które bogate są w witaminy z grupy B, a także w kwasy tłuszczowe oraz witaminę D i E. To składniki, które są kluczowe do utrzymania płodności na wysokim poziomie. Warto przy tym zaznaczyć, że witamina E zwana jest składnikiem miłości. Jest potrzebna do przygotowania kobiecego organizmu na przyjęcie ciąży. Jej prawidłowe stężenie we krwi ma wpływ na pracę całego ustroju i wspomaga organizm kobiety w utrzymaniu ciąży. Najlepiej sięgać po olej rzepakowy oraz olej lniany. Ten pierwszy przeznaczony jest do spożywania na ciepło, czyli pieczenia i smażenia. Ten drugi polecany jest jako dodatek do sałatek i deserów na zimno.

Nasiona i przyprawy w diecie na płodność

Nie można zapomnieć o przyprawach i nasionach. Dzięki nim każde danie zyskuje wyjątkowy smak, a co więcej zwiększa się ich wartość odżywcza. W diecie na płodność nie może zabraknąć:

  • Nasion czarnuszki,
  • Nasion z dyni
  • Nasion słonecznika
  • Nasion siemienia lnianego
  • Oregano,
  • Majeranku
  • Bazylii
  • Carry
  • Kurkumy
  • Pieprzu czarnego
  • Czerwonej papryki słodkiej

Dbając o to, by w codziennej diecie znalazły się wszystkie wyżej wymienione składniki można pozytywnie wpłynąć na płodność swoją i partnera. Jeśli jednak mimo stosowanych zmian w diecie nie możecie zajść w ciążę warto zdecydować się na kontakt ze specjalistą.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *